Palautukset
Lyhyesti palauttamisesta
Kaikki verkkokaupasta tehdyt tilaukset voi palauttaa Turun Ekotorin Rautakadun tai Rieskalähteentien toimipisteisiin ( Rautakatu 12, 20520 / Rieskalähteentie 74, 20300). Postin ja Matkahuollon toimitukset voi palauttaa normaalisti Postin ja Matkahuollon kautta.
Peruuttamisoikeus ja palautus
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain (KSL 6:14) mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla siitä sähköpostilla verkkokauppa@turunekotori.fi tai palautettavan tavaran mukana toimitettavalla ilmoituksella. Lähetämme vahvistuksen peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
Peruuttamisilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä siitä, kun asiakas on vastaanottanut tilaamansa tavarat. Pelkkä tuotteiden palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista tai muusta noutopisteestä ilman erillistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä.
Jos asiakas peruuttaa tilauksensa, hänen on palautettava tuotteet viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palautusoikeus koskee vain myyntikelpoisia tuotteita, joita ei ole otettu käyttöön. Tämä tarkoittaa sitä, että tuotteita ei ole käytetty enempää, kuin normaali sovittaminen ja tuotteeseen tutustuminen edellyttävät.
Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Kun palautus on käsitelty ja hyväksytty, rahat palautetaan alkuperäisen maksutavan mukaisesti. Tilauksen toimituskuluja ei hyvitetä. Palautettavat lähetykset tulee pakata huolellisesti.
Palautuksen mukana tulee lähettää seuraavat tiedot
- tilausnumero
- nimi, osoite ja puhelinnumero
Palautusosoite
Turun Ekotori
Verkkokauppa
Rautakatu 12,
20520 Turku
Matkahuollon toimittaman paketin palautus
Asiakas voi tehdä asiakaspalautuksen mihin tahansa Matkahuollon palvelupisteeseen. Lähetyksen päälle tulee kirjoittaa palautustunnuksemme 9556082.
Palauttaminen Postin pakettiautomaatista
Postin pakettiautomaattiin toimitetut tilaukset voi palauttaa veloituksetta mistä tahansa pakettiautomaatista samalla lokerokoodilla, jolla paketti noudettiin. Paketin päälle tulee kirjoittaa omat yhteystiedot (nimi ja puhelin). Palautusosoitetta ei tarvita. Lähetys viedään pakettiautomaattiin ja noudatetaan ohjeita. Jos lokerokoodia ei ole enää tallella, lähetyksen voi palauttaa postin kautta.
Palauttaminen Postista
Lähetykset voi palauttaa veloituksetta postin palvelupisteen kautta riippumatta toimitustavasta. Lähetyksen päälle tulee kirjoittaa palautustunnuksemme 675758. Lähetys viedään postiin ja kerrotaan, että kyseessä on Turun Ekotorin asiakaspalautus.
Palauttaminen Postin kirjelaatikkoon
Lähetyksen päälle kirjoitetaan palautusosoitteemme ja lähetys jätetään postin kirjelaatikkoon riittävällä postimaksulla varustettuna:
Turun Ekotori
Verkkokauppa
Rautakatu 12
20520 Turku
Palautus Turun Ekotorin myymälöihin
Turun Ekotorin myymälöihin palautetut tavarat siirtyvät tarkistettavaksi. Kun palautus on hyväksytty, maksetaan palautukseen liittyvä suoritus verkkokaupan normaalin palautuskäytännön mukaisesti. Turun Ekotorin kauppojen kassoilla ei makseta rahanpalautusta eikä tehdä luottokorttihyvitystä.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen verkkokauppa@turunekotori.fi tai postitse:
Turun Ekotori
Verkkokauppa
Rautakatu 12
20520 Turku
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut Postin tai Matkahuollon käsittelyn tai kuljetuksen aikana, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin tai Matkahuoltoon. Peruuttamisoikeutta ja tilauksen palauttamista koskevat ehdot ovat osa toimitusehtojamme.